miercuri, 23 iulie 2008

A fost ODATA..

M-am trezit in patul lui, singura, intr-o camera goala, fara culoare. Purtam un maieu alb, eram cuminte, nedumerita si imi simteam capul parasit de ganduri. Cu greu am reusit sa ma intreb cum am ajuns acolo.
Ies din camera. Liniste si intuneric. Lumina venea dintr-un capat indepartat al holului. Incerc disperata sa ajung la ea si ma intalnesc cu el, un tip pe care il cunosteam de putin timp. Dintr-o data simt de parca am fi trait impreuna o viata intr-un alt secol. Eu mica, el mare, la brat cu o doamna fara chip, sa fie sotia sau doar iubita? Parca nu… sau e alta. O femeie inalta, foarte slaba si , chiar daca ar fi aratat altfel, as fi putut sa jur ca avea ceva din mine, era foarte dezinvolta si vesela. Acea jovialitate fara sprancene, pometi si nas imi inspira lipsa de creier. El era calm si indiferent, prezent si absent, dar, multumit cu acea femeie care,la bratzul lui, parea mai degraba un accesoriu, o umbrela deschisa ca o parasuta. Femeia traia un sentiment de glorie pe care l-as fi avut si eu in locul ei. Poate ca eram eu si nu ea, poate ca ii lipsea fata pentru ca avea nevoie de a mea. Sunt pierduta in timp si spatiu, dezorientata incerc sa ma lamuresc daca sunt in prezent, viitor sau trecut. Am si memoria stearsa. M-am ratacit. Mai mult chiar, mi se pare ca as fi invizibila. El se face ca nu ma cunoaste ori chiar nu ma vede. Dar am dormit in patul lui! Acum il simt melancolic, dar resemnat. Merg inainte, fara sa privesc in urma, alerg intr-o casa imensa in care singura lumina vine dintr-o sufragerie foarte spatioasa . La una dintre mese, o doamna in varsta, dar foarte cocheta, isi lua cafeaua de dimineata. Din nou ma intreb cine o fi , fosta sotie sau maica-sa? Ironica si nemultumita de cuplul de care tocmai ma despartisem, doamna tinea un monolog din care eu aflasem ca acel barbat avea o relatie de 6 ani cu C.C. , o actritza romanca, mai nou, prezentatoare tv, i-am retinut numele si chiar stiu cum arata, blonda, intai de toate. In aceeasi sufragerie, femeia de serviciu care stergea praful ma intreaba:
- A fost bun?
Bun? ?? Si-mi zboara gandul la el. Dar de unde sa stie ca am dormit in patul lui si oare de ce sa nu fi fost bun? Imediat imi apare in minte un fragment dintr-o experienta sexuala cu un tip foarte inalt cu care faceam sex doar in anumite pozitii din cauza inaltimii lui. Imi ridica picioarele pe umerii lui si imi sugea degetele. Bun??? Ma intreb din nou. Oare si femeia aceea cunoscuse aceasta experinta? Poate da si poate nu, pentru ca la cativa metri de mine, un barbat, si el muncitor in acea casa, un tip scund si foarte zambaret, era sotul ei. O fi cunoscut si ea barbati inalti sau, mai rau, ma vazuse in patul lui.
Ma cuprinde un sentiment de revolta si, ca sa scap de ea, ii raspund:
- Da! A fost bun! Desi nu-mi amintesc nimic, nici daca a fost sau nu a fost? Si hotarasc sa plec.
- Deja plecati? ma intreaba barbatul care lovea cu ciocanul intr-o scandura, sotul femeii de serviciu.
- Da! Plec! Mi s-a parut ciudata intrebarea, de parca ne-am fi cunoscut candva. Sa fi fost casa in care locuiam si eu? Incep sa ma enervez ca nu-mi mai amintesc nimic.
Trec prin acelasi hol, care nu mai e la fel, si imi surprind imaginea intr-o oglinda. Purtam ciorapii mei preferati si maieul alb, nimic in plus! Haine cu care nu as fi iesit din casa niciodata chiar si daca m-as fi acoperit cu un prospop. Nu-mi vine sa cred. Merg inainte si parcurg distanta dintre vis si realitate, rastimp in care creierul meu se intoarce la mine. Dintr-o data imi aminesc ceva din noaptea trecuta:
- Da-ti jos chilotii, imi zice el.
- Ok!
Nu vazusem pana atunci cum arata o femeie doar in maieu si ciorapi de lana. Eram eu. Si m-am trezit, in patul meu , dar am dormit in patul lui! Si inca ma mai intreb ce a facut cu mine.

Ma ridic buimaca din pat si deschid sertarul ca sa-mi caut slipul. Bineinteles ca era acolo, la locul lui. Eram acasa…acasa la mine. In acea noapte m-am culcat dezbracata si m-am trezit …RAVASITA.